آ
نها همه جا هستند. حقه های کوچکی که در صفحات خانگی، در اپلیکیش ها، همراه با پاپ آپ های مختلف به شما نمایش داده می شوند. مواردی که نشان از کامل کردن یک عملیات را می دهند. این موارد که الگوهای تاریک خوانده می شوند، تاثیر منفی را روی تجربه کاربری بر جای می گذارند. کاربران وب سایت را سردرگم و خسته می کنند. در نهایت باید تصمیم بگیرید که از چنین الگوهایی دوری کنید. فایده های کمی که از کلیک ها یا تعاملات اشتباهد دریافت می کنید در حقیقت آنقدرها هم برای تان خوب نخواهد بود. در حالیکه الگوهای تاریک از طریق طراحی در دنیای وب ظاهر می شوند اما فضای کافی در ارتباط با آنها شکل نگرفته است. وقتی که شما از وب استفاده می کنید، تک تک حروف قرار گرفته شده در هر صفحه را مطالعه نمی کنید. شما در بدنه برگه کاوش می کنید و بر اساس فرضیات تان معمولا بررسی می کنید. وقتی که شدکتی بخواهد به شما حقه بزند می تواند از این حالت استفاده کند. به این صورت که آنها چیزی را نمایش می دهند که واقعیت آن چیز دیگری است.
*پیامدهای الگوهای تاریک برای مخاطب
1-گمراهی عمدی
2-تبلیغات منفی
3-تداوم اجباری
4-رشد از طریق اسپم یا هرزنامه
5-هزینه های مخفی
6-فواید کوتاه مدت
7-پایداری رشد بلند مدت
*پیآمدها
1-فریب مشتری
2-بی اعتمادی مخاطب
3-بی اعتباری منبع
4-بازاریابی منفی
5-آمارهای درستی از مخاطب نمی دهد.