از زمانی که صنعت چاپ رونق گرفت نشریات نیز در انواع مختلف قدم به جامعه انسانی گذاشتند. رسالت آنها در ابتدا خبر رسانی بود و سپس تحلیل ها و اطلاع رسانی های علمی هم به آنها اضافه شد. در هر حال مطبوعات در مسیر تاریخی خود بی شک نقش آگاهی و فرهنگ سازی داشته اند. اما گونه ای از نشریات هم تحت عنوان نشریات باصطلاح زرد پدید آمدندکه ویژگی های مشترکی از جمله عامه پسندی و تیترهای درشت و جنجالی داشته و دارند. گسترده ترین مخاطبان این نشریات زنان، خاصه زنان جوان هستند. دختران نوجوان گروه دومی هستند که به این نشریات علاقه زیادی دارند، به همین دلیل هم هست که نشریات زرد معمولا درآمد بالایی دارند.
*چند نمونه از تیترهای استفاده شده در نشریات زرد
1- به خاطر چند دلار بیشتر
2- مذاکره ای متفاوت با کاترین اشتون!
3- فیلم بالیوودی در سرزمین هالیوود شگفتی آفرید!
4- پرتغال خونی!
5- در تبریز برف بارید، در اصفهان بازی نشد!
*ویژگیهای نشریات زرد
1- شلوغ هستند
2-عکس و تیتر زیاد دارند
3-از رپرتاژآگهی در آن استفاده می شود
4-از گرافیک هنری در صفحه اول خود استفاده می کنند.