سواد رسانه

این وبلاگ جهت درس آموزشی سواد رسانه اســـتاد مریم مسعود ایجاد شده است

سواد رسانه

این وبلاگ جهت درس آموزشی سواد رسانه اســـتاد مریم مسعود ایجاد شده است

۲۶ارديبهشت

 

سایبر امید، یعنی من، منی که بدنبال ایجاد سلطه هستم. من برای مردم سرزمین خودم امید و برای مردم سایر کشورها ناامیدی تولید می کنم تا سلطه خود را گسترش دهم!

اصطلاح سایبر نتیک CYBERNETIC...................

معنا و مفهوم امپریالیسم ( سلطه هژمونی ) 

1- مادی: سرزمین ها ( قدرت سخت )

2- معنوی: ذهن ها ( قدرت نرم )

* انواع امپریالیسم...........................................

1- امپریالیسم ارتباطی 

2- امپریالیسم فرهنگی 

3- امپریالیسم خبری 

4- امپریالیسم اطلاعاتی 

5- امپریالیسم رسانه ای 

6- امپریالیسم سایبر 

7- امپریالیسم دیجیتال 

.................................................................

رسانه فرا واقعیت می سازد

نام دیگر انبوه اطلاعات، سرباره های اطلاعاتی است.

شکاف دیجیتال ..............................................

این شکاف وقتی اتفاق می افتد که ما رسانه های مبتنی بر دیجیتال مان تنوع یکسان برای همه نداشته باشند. 

اختلاف طبقات اجتماعی.................................

1-اقتصادی 

2-اجتماعی 

3-فرهنگی 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۲۶
محمدرضا نصرالله‌زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی