سواد رسانه

این وبلاگ جهت درس آموزشی سواد رسانه اســـتاد مریم مسعود ایجاد شده است

سواد رسانه

این وبلاگ جهت درس آموزشی سواد رسانه اســـتاد مریم مسعود ایجاد شده است

۲۶ارديبهشت

 

هوش مصنوعی CHAT GPT جدیدترین ابزار OPAN AL به خاطر عملکرد بی نظیرش در انجام کارهای پیچیده متخصصان را تحت تاثیر قرار داده است. چت بات CHAT GPT توسط OPAN AL توسعه یافته، استارتاپی که ایلان ماسک یکی از بنیانگذاران آن است. یک نمونه اولیه از چت بات CHAT GPT دیالوگ محور و مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند زبان طبیعی انسان را متوجه شود و متون نوشتاری بسیار دقیقی مشابه انسان تولید کند. در جدیدترین نسخه از CHAT GPT حقیقت خانواده ای از هوش مصنوعی با GPT  قابلیت تولید متن به حساب می آید. این چت بات که با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی توسعه پیدا کرده است، از طریق یک رابط کاربری گفت و گو محور، به سئوالات پاسخ داده و اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهد. این ابزار از طریق یک نمونه عظیم از اطلاعات اینترنت آموزش داده شده است. این ابزار با تمرکز روی سادگی در استفاده توسعه پیدا کرده است.  قالب گفت و گو محور این قابلیت را به داده می دهد تا بتواند به سئوالات  CHAT GPT کاربران به دفعات پاسخ دهد. اشتباهات خود را بپذیرد و به چالش بکشد و همچنین درخواست های نامناسب را رد کند. این چت بات را می توان به گونه ای جایگزین گوگل توصیف کرد، چرا که می تواند توضیحات ارائه کند. به سئوالات پیچیده پاسخ دهد و برای مواردی مانند نحوه نوشتن کد و حل مشکلات راه حل ارائه کرده و همچنین پرسش ها را بهینه کند. در حالت کلی کاربردهای هوش مصنوعی به صورت تئوری نامحدود CHAT GPT است. این چت بات کاربردهای متنوعی دارد. علاوه بر اینکه می توان، سئوالات متنوع از آن پرسید، می تواند حتی یک متن را خلاصه کند. همچنین برخی برای نوشتن مقالات علمی از آن استفاده می شود. هر چند ژورنال های معتبر آن را به عنوان نویسنده نمی پذیرند. صفحه CHAT GPT طراحی ساده ای دارد و شامل بخشی برای نتایج و همچنین یک باکس برای نوشتن درخواست کاربران می شود.

اتوپیا آرمانشهری است که با نگاهی خوشبینانه هوش مصنوعی آن را می سازد و دیتو پیا یک ویرانشهر به تمام معناست. با این دو نگاه می توان اینگونه استنباط کرد که هوش مصنوعی می تواند آرمانشهر باشد و یا ویرانشهر!  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۲۶
محمدرضا نصرالله‌زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی