سواد رسانه

این وبلاگ جهت درس آموزشی سواد رسانه اســـتاد مریم مسعود ایجاد شده است

سواد رسانه

این وبلاگ جهت درس آموزشی سواد رسانه اســـتاد مریم مسعود ایجاد شده است

۲۴اسفند

 

 

سینمای غرب یا همان سینمای هالیوود همواره بدنبال مخاطب جدید و ساختن جریانی خاص در دنیای سینما معروف بوده و هست. در دورانی که چنین بنظر می رسد که فضای مجازی سینما و دست اندرکاران آن را سخت تهدید می کند، طبیعی است که فیلمسازان هالیوودی بدنبال راهکارها و سوژه های جدیدی برای استقبال از گیشه و استقبال مردم علاقمند به سینما باشند و چه سوژه ای بهتر از ارائه فیلم هایی که در آن همجنسگرایی سوژه اصلی آن فیلم هاست و دنیای بیگانه ای را به مردم نشان می دهند که قبول آن برای آنها سخت و غیر قابل باور است. همان سوژه ای که امروز در ظاهر بخش وسیعی از مردم اروپا و آمریکا از آن استقبال کرده و در ظاهر آن را پذیرفته اند. 

سینمای هالیوود طی چند سال اخیر با اهمیت دادن به بحث همجنسگرایی در فیلم های خود مخاطب کنجکاو را به سینما کشانده و این امر را بعنوان امری طبیعی و عادی برای او جا انداخته است و این بار، شاهکار هالیوود به کسب جوایز متعدد اسکار توسط فیلمی بر می گرددکه به بدترین شکل ممکن همجنسگرایی را تبلیغ می کند. آنجا که فیلم " همه چیز، همه جا، به یک باره " که تبلیغ عینی همجنسگرایی می کند و هیچ تکنیک خاصی هم در ساخت آن بکار نرفته است برنده 7 جایزه اسکار می شود تا مشخص شود از این پس سینمای هالیوود قرار است به کدام سمت و سو کشیده شود. فیلم " همه چیز، همه جا، به یک باره " یک فیلم کاملا به تعبیر منتقدین دم دستی  است که این بار توانسته است تمامی جوایز مهم اسکار از قبیل بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن " میشل یئو "، بهترین بازیگر مکمل مرد " کی کوان " بهترین بازیگر مکمل زن " جیمی لی کریتس "، بهترین تدوین و ...... را نیز مال خود کند تا از این پس فیلمسازان بسیاری به سراغ چنین سوژه هایی رفته و فیلم های باصطلاح اسکار پسند بسازند. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۲۴
محمدرضا نصرالله‌زاده

نظرات  (۱)

اشاره خوبی به جایزه اسکار داشتید.

خدا قوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی