سواد رسانه

این وبلاگ جهت درس آموزشی سواد رسانه اســـتاد مریم مسعود ایجاد شده است

سواد رسانه

این وبلاگ جهت درس آموزشی سواد رسانه اســـتاد مریم مسعود ایجاد شده است

۰۹فروردين

 

 

 

 

نام فیلم: پرسه زدن در شب ( شبگرد )

ساخت سال 2014 میلادی 

محصول کشور آمریکا

ژانر جنایی و درام ( ترکیبی )

کارگردان: دن گیل روی 

بازیگران: جک جیلنهال، رنه روسو، ریز احمد، بیل پاکستون

 

 

 داستان اصلی فیلم، داستان سارقی است که بر اساس یک اتفاق به حرفه خبرنگاری علاقه مند و جذابیت های آن شغل باعث می شود تا هر چه بیشتر در این حرفه پیشرفت کند. جاه طلبی شخصیت اول فیلم و نیازش به پول سبب می شود تا از تمامی اهرم های این شغل استفاده و حد و مرزی برای خودش متصور نباشد. از تهدید کارگردان خبر نیمه شب گرفته تا دستکاری در ماشین رقیبش تا بنوعی او را از سر راه خود بردارد. او حتی وقتی رگه هایی از نارضایتی را در گفتار دستیار خود احساس می کند از کشته شدن او هم هیچ ابایی به خود راه نمی دهد. 

لوئیز شخصیت اصلی فیلم پرسه زدن در شب یا همان شبگرد برای رسیدن به موفقیت با پولهایی که از دادن تصاویر خبری به شبکه تلویزیونی KWLA می فروشد، تمامی امکانات لازم را در زمانهای مختلف خریداری می کند تا بتواند زودتر به اهداف خود برسد و چون به نقاط ضعف همکاران خود بیش از پیش توجه نشان می دهد، مسیرهای موفقیت خود را بر اساس همان نقاط ضعف استوار می سازد و در نهایت هم خودش صاحب دو دستگاه ون مجهز خبری و 3 کارمند می شود که هر کدام آنها قرار است برای شرکت او یعنی شرکت تهیه فیلم های خبری فعالیت داشته باشند. شرکتی که رئیس آن همان سارق ابتدای فیلم است که پلیسی را کشته و ساعت او را سرقت می کند.

*دیالوگ هایی که در فیلم توجه مخاطب را به خود جلب کرده و او را به تفکر وامی دارد! 

1-با خانواده قربانیان تماس بگیر، و از طرف آنها نقل قول کن. ( خودت که بلدی )

2-ما از جنایت خوشمان می آید، اما نه از هر جنایتی!

3-جنایتی مانند اینکه زنی با گلوی پاره در خیابان می دود!

4-خیلی از آدم های رک کلاهبردار هستند!

5-یاد بگیر که هر وقت سوال کردم، سوالم را با بیان مشکلات پاسخ ندهی!

6-تنها رمز موفقیت در هر کاری برقراری ارتباط است!

7-همیشه ترس از شواهد ساختگی که به نظر واقعی می آیند، می آید!

8-بیان صریح عقاید مهم تر از تلاش برای ابراز عقاید به صورت غیر مستقیم است!

9-قبل از شروع هر کاری باید هدف و برنامه داشته باشید!

10-اینکه چرا دنبال چیزی هستی به اندازه خود آن چیزی که بدنبالش هستی مهم است!

11-قبل از اینکه تصمیم بگیرید مهارت های خودتان را در کجا متمرکز کنید به این سوال پاسخ دهید که دوست دارید چکاره شوید؟

12-در تلویزیون همه چیز واقعی به نظر می رسد!

13-یک فریم خوب نه تنها بیننده را جذب می کند، بلکه حسابی او را میخکوب می کند تا بهتر با موضوع ارتباط بر قرار کند!

14-من یک قانون در کار خود دارم و آن این است که با افرادی که کار می کنم قرار نمی گذارم!

15-من همیشه کارهای خودم را نگاه می کنم!

16-برای پیشرفت باید یک قدم از رقیب خودت جلوتر باشی!

17-با کاهش میزان جرم و جنایت در شهر، کار اشخاصی مثل من خیلی با ارزش می شود!

18-ارزش واقعی هر چیزی به بهای آن بستگی دارد!

19-وقتی از قدرت مذاکره کردن من در مقابل خودم استفاده می کنی، هیچ بعید نیست که دوباره هم این کار را انجام دهی!

20-از صحنه تصادف رقیب مان فیلم نگیر، او یکی از خودمان است! نه دیگر نیست! ما حرفه ای هستیم و می توانیم فیلم را خوب بفروشیم.

21-ما نمی توانیم موقعیت شرکت خود را به خاطر یک کارمند غیر قابل اعتماد به خطر بیاندازیم!

22- در اینترنت همه چیز هست! من تمام روز پای اینترنت هستم! 

23-قبل از شروع هر کار یک لیست از نقاط ضعف و قوت خود تهیه کنید و ببینید که در چه کاری مهارت دارید و در چه کاری مهارت ندارید! شاید بخواهید کارهایی را که در آن تبحر دارید را توسعه بدهید.

24-آرامش در زندگی با جیب خالی؟ پول نباشد، آرامش هم نیست!

25-چرا وقتی می شود، همکاری کرد، رقابت کنیم؟

26-گواهینامه داری؟ لس آنجلس را خوب می شناسی؟ تلفن همراه با GPS چطور؟ پس استخدام هستی! 

27-یک کار موفق در شبکه های تلویزیونی دارم و آن فیلم گرفتن از ماجراهای تکان دهنده است!

28-می خواهم 800 دلار را از شما خرید کنم. چه می خواهی؟ یک دوربین فیلمبرداری با یک اسکنر پلیس!

29-اضطراب فروشنده ها را وادار به فروش می کند!

30-برای بردن لاتاری ابتدا باید پول بلیت آن را بدست آورد!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۰۹
محمدرضا نصرالله‌زاده

نظرات  (۱)

جملات خوبی را دست‌چین کرده‌اید.

بسیار عالی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی