تعیین اینکه چه نوع محتوایی " تله کلیک " محسوب می شود، اندکی دشوار است. از آن جایی که تله کلیک برای فریب دادن کاربران به منظور کلیک روی عنوان یا پیوندهای محتوا و ایجاد ترافیک به کار می رود، از روش های فریب کارانه برای آن استفاده می شود.
*پیامدهای تله کلیک
1-تاکتیک بازار یابی منفی
2-گمراهی مخاطب
3-جهت دادن به مخاطب
4-بی اعتمادی مخاطب
5-بی اعتباری منبع
6-اتلاف وقت و انرژی
7-ضریب دادن پخش اخبار
محتواهایی که تله کلیک محسوب می شوند مانند موارد ذیل به بازار یابی منفی منتهی می شوند.
1-تیتر گمراه کننده یا فریبکارانه
2-محتوای بی کیفیت یا بی فایده
3-محتوای غیر مرتبط با عنوان
4-محتوای تکراری
محتواهایی که تله کلیک محسوب نمی شوند مانند موارد ذیل به بازار یابی مثبت منتهی می شوند.
1-مطالب مفید و مرتبط
2-لیست های تجمعی یا مجموعه ها
3-مطالب صادقانه و شفاف
4-مطالب اصل و معتبر
5-مطالب با کیفیت و ارزشمند
6-مرور چند دقیقه ای