سواد رسانه

این وبلاگ جهت درس آموزشی سواد رسانه اســـتاد مریم مسعود ایجاد شده است

سواد رسانه

این وبلاگ جهت درس آموزشی سواد رسانه اســـتاد مریم مسعود ایجاد شده است

۱۹ارديبهشت

 

تعیین اینکه چه نوع محتوایی " تله کلیک " محسوب می شود، اندکی دشوار است. از آن جایی که تله کلیک برای فریب دادن کاربران به منظور کلیک روی عنوان یا پیوندهای محتوا و ایجاد ترافیک به کار می رود، از روش های فریب کارانه برای آن استفاده می شود. 

*پیامدهای تله کلیک 

1-تاکتیک بازار یابی منفی

2-گمراهی مخاطب

3-جهت دادن به مخاطب 

4-بی اعتمادی مخاطب 

5-بی اعتباری منبع 

6-اتلاف وقت و انرژی 

7-ضریب دادن پخش اخبار 

محتواهایی که تله کلیک محسوب می شوند مانند موارد ذیل به بازار یابی منفی منتهی می شوند.

1-تیتر گمراه کننده یا فریبکارانه 

2-محتوای بی کیفیت یا بی فایده

3-محتوای غیر مرتبط با عنوان 

4-محتوای تکراری 

محتواهایی که تله کلیک محسوب نمی شوند مانند موارد ذیل به بازار یابی مثبت منتهی می شوند. 

1-مطالب مفید و مرتبط 

2-لیست های تجمعی یا مجموعه ها 

3-مطالب صادقانه و شفاف 

4-مطالب اصل و معتبر 

5-مطالب با کیفیت و ارزشمند

6-مرور چند دقیقه ای 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۹
محمدرضا نصرالله‌زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی